16 mei New Brunswick - New York

Waar geweest en Wat gedaan?

Liberty State Park

Manhattan

Verslag

Bij ons motel was niks om te ontbijten dus gingen we weer met een lege maag op weg. Bij daglicht zag de weg niet zo eng uit als in het donker. We reden richting New Jersy City tot we langs de weg een winkel met een Subway zagen. Daar zijn we gaan ontbijten. Tommie leidde ons vandaag goed door het drukke verkeer naar het Liberty State Park in New Jersey City. Onderweg hebben we nog een paar caches gevonden. Vanaf het park hadden we een mooi uitzicht op de kont van het Vrijheidsbeeld en de skyline van Manhattan.

We vonden daar ook nog een paar caches en gingen rond 14 uur weer op weg zodat we niet in de spits door Manhattan hoefden te rijden. Via de Holland Tunnel ($15 tol) reden we de stad in.

Ook hier leidde Tommie ons goed door Manhattan en zonder problemen kwamen we op de Brooklyn-Queens Expresway terecht. Daar reden we stapvoets in de file richting ons Bed zonder Breakfast in Astoria, een wijk in Queens. We SMSten onze gastheer dat we onderweg waren. Op de juiste plaats gearriveerd was er geen parkeerplaats te vinden. We rookten even een sigaretje op de parkeerplaats bij een winkel, maar konden daar de wagen niet laten staan. Nog maar een blokje rondgereden en toen we weer bij het appartement van onze gastheren aankwamen, kwam Gabe net naar buiten. We konden even om de hoek parkeren om de koffers uit te laden die door David en Gabe naar boven werden gebracht terwijl ik bij de auto bleef. Hun appartement is op de 5th Floor (4e verdieping) en net nu zijn ze daar de lift aan het renoveren. Dat betekende dus trappen lopen. Gabe en David kwamen weer naar beneden en hij reed met ons mee naar een volgende straat waar we een plekje voor onze auto vonden en we hem de rest van de week konden laten staan. In hun straat moest je om de andere dag de auto verplaatsen vanwege de veegwagen, dus was dat makkelijker. We brachten eerst alles naar boven, kregen een rondleiding, maakten kennis met Vasili, zijn partner en gingen meteen even het dak op met Gabe. Daar mochten we roken en het uitzicht van daarboven was schitterend. We besloten om nog naar Manhattan te gaan zodat we al een metrocard konden kopen en wat konden gaan eten. Onze gastheren waren inmiddels ook weggegaan terwijl ze overal gewoon de kaarsen hadden laten branden. Wij hebben de kaarsen in onze kamer toch maar uitgemaakt voor de zekerheid. We namen de M train naar Rockefeller Center. Binnen een kwartier waren we daar. Het eerste wat we zagen toen we weer bovengronds kwamen was de Radio Music Hall.

Het was weer even wennen aan die drukte. We wisten niet waar we heen moesten, want het plattegrondje hadden we vergeten mee te nemen. We zijn richting Times Square gewandeld en zijn bij Bubba Gump garnalen gaan eten. Het was wel lekker, maar viel tegen wat de prijs-kwaliteit verhouding betreft.

Op Times Square was veel reconstructie aan de gang. We hebben daar nog even rondgekeken en hebben rond 21 uur de trein terug genomen naar 46th street. De boel was gelukkig niet afgebrand en ’s nachts bleven de kaarsen ook branden. We zijn nog eens het dak op geweest voor het uitzicht en een sigaret.

Onze kamer was wel ruim, maar er was geen plek om even lekker achter de laptop te gaan zitten, behalve een oude bank waar je in wegzakte. Geen plek om verslagen te schrijven dus.

Enkele feiten

Gereden: 53 Miles (85 km)

Het Weer: 22°C

Overnachting

Gabe & Vasili

32-06 47th St,

Astoria, NY 11103

Beoordeling

Goed. Ruime kamer, zeker voor New Yorkse begrippen. Aardige, behulpzame gastheren. Veilige buurt. Metrostation om de hoek. Goede Wifi, alleen geen fatsoenlijke plaats om te zitten met je laptop.