12 mei Seaford - Ronks

Waar geweest en Wat gedaan?

We zijn door Delaware en de noordoost hoek  van Maryland naar Pennsylvania gereden.

Covered Bridges

Amish

Verslag

Toen we vanmorgen buiten kwamen was het aan het miezelen. We hebben de wagen weer volgeladen, uitgecheckt uit het motel en zijn op weg gegaan om een ontbijtje te scoren. Deze vakantie hebben we nog geen enkel ontbijt bij Denny’s gehad en ook vandaag ging dit niet lukken. Weinig Denny’s aan deze kant van Amerika, maar de Ihop is een goed alternatief. Vandaag vonden we ook weer een Ihop voor een goed ontbijt. Na het eten was de lucht al een beetje opgeklaard en naarmate de dag vorderde werd het weer beter. n Bridgeville hebben we onze eerste cache van Delaware gevonden. Toen we weer naar de US 13 terugreden zagen we een antiekmall. Deze reis komen we door 2 staten waar we nog niet eerder geweest waren, dus willen we daar ook een licenseplate van hebben. We hebben een uur in de antiekmall rondgelopen en hebben een licenceplate van Delaware kunnen vinden en nog een paar andere leuke dingen. Dit fornuis hadden we wel mee willen nemen, maar het paste helaas niet in de koffer.

We besloten om verder niet teveel te cachen onderweg zodat we op tijd in Pennsylvania zouden zijn om daar al wat overdekte bruggen te bekijken, want voor morgen is er weer slecht weer voorspelt. We reden zonder stoppen verder en tegen de tijd dat we Camden naderden kreeg David een inzinking. We ruilden van plaats en ik reed verder terwijl hij de inzinking verwerkte. In Newcastle County stopten we weer voor een cache waarna David het stuur weer overnam. We vonden daarna nog een 3e cache in Delaware en reden weer een stukje door Maryland voordat we Pennsylvania inreden. Het stukje Maryland was een mooiere weg dan wat we van Delaware gezien hadden. Achter Oxford, PA zagen we dan eindelijk onze eerste overdekte brug. De Pine Grove covered bridge.

Een mooie brug in een mooie omgeving. Daar vonden we ook onze eerste cache van Pennsylvania. Na de nodige foto’s genomen te hebben gingen we op weg naar brug nr 2, en 3, en 4, en 5. Onderweg zagen we veel boerderijen en Amish people. Te voet, in koets met paard, op de step en ook in de velden met ouderwetse landbouwvoertuigen met een stuk of 6 paarden ervoor. Het lijkt alsof je teruggeworpen word in de tijd.

Brug nr 6 was voor mij net 1 brug te ver, zo nodig moest ik naar het toilet. We zijn dus via Strasburg meteen naar ons motel gereden waar de opluchting groot was. Na het leegruimen van de auto zijn we de innerlijke mens weer gaan versterken. Een paar km van het motel vonden we eindelijk een Red Lobster restaurant. We hadden gedacht deze vakantie veel kreeft te gaan eten, maar na een week vakantie is dit de 1e keer dat het gelukt is. Het smaakte voortreffelijk.

Terug in het motel was het tijd om een was te draaien, de foto’s op te slaan en de GPS’en  weer te laden voor morgen. Dan vliegt zo’n avond ook weer voorbij.

Enkele feiten

Gereden:  142 Miles (227 km)

Het Weer: 21°C

Overnachting

Days Inn Ronks Lancaster East

34 Eastbrook Road

Ronks PA, 17572

717-390-1800

Beoordeling

Slecht. Moet compleet gerenoveerd worden. Aangekoekte haren in het bad, vieze vloerbedekking. De dekens waren zover ingestopt dat je ze net tot over je middel kon trekken. We hebben dus het bed opnieuw kunnen opmaken. Na de 1e nacht hebben ze de bedden niet opgemaakt en niet gepoetst.