5 mei Düsseldorf - Arlington

Vlucht

Düsseldorf (DUS) – Genève (GVA)              Genève (GVA) - Washington DC (IAD)

Vertrek/Aankomst:    Do 5 mei 2016              Vertrek/Aankomst:  Do 5 mei 2016
Plaats van vertrek:    Düsseldorf (DUS)           Plaats van vertrek:  Genève (GVA)
Bestemming:           Genève (GVA)                Bestemming:         Washington DC (IAD)
Vertrektijd:              07:20                           Vertrektijd:           11:45
Aankomsttijd:          08:40                           Aankomsttijd:        14:50
Vluchtnummer:        UA9616                        Vluchtnummer:      UA975
Uitgevoerd door:      Eurowings                     Uitgevoerd door:    United
Vliegtuigtype:          CRJ-900                        Vliegtuigtype:        767-300
Vluchtstatus:           Bevestigd                      Vluchtstatus:          Bevestigd
Vliegtijd:                1:20                             Vliegtijd:                9:05
Seats:                    10C / 10D                     Seats:                   34E / 34H Premier Access

Totale reistijd:         13h30m

De auto ophalen bij

Dollar Washington Dulles International Airport:

1 Saarinen Circle, Washington DC, 20166

Tel. +1 866 434 2226

Verslag

Stipt om 3:30 uur kwam het telefoontje van de wekdienst. Het was een hele korte nacht geweest. Voor David minder kort dan voor mij, want hij had wel goed geslapen. Ik had slecht geslapen. Een keiharde matras, een veel te dun kussen en een te warm dekbed waren een zeer slechte combinatie voor mijn nachtrust. We maakten ons klaar en om 4:15 konden we genieten van ons early-bird-breakfast. Een kop koffie of thee met 2 croissantjes.  Och ja, beter dan niks. In de meeste hotels krijg je om die tijd echt geen ontbijt en de croissants smaakten goed. We haalden daarna onze bagage naar beneden en toen we uitcheckten kwam de taxi al aan. Een kwartier te vroeg, dus konden we eerder op weg naar het vliegveld. Het was een korte rit. Ondanks het vroege tijdstip was het toch behoorlijk druk op het vliegveld. Het inchecken bij Eurowings voor de vlucht naar Genève ging heel soepel. Nadat de koffers waren afgegeven zijn we weer naar buiten gegaan om het nicotinegehalte op peil te brengen. Op het vliegveld is ook een geocache verstopt en die wilden we toch nog even gaan zoeken.  We waren er maar zo’n 200 meter vanaf en hadden nog tijd genoeg. Tot op 50 meter kwamen we in de buurt van de cache, maar dat was het dan ook.  Volgens de GPSén moesten we naar binnen, maar daar valt het signaal weg. Er zijn daar ook nog eens 3 verdiepingen, dus waar moet je dan gaan zoeken. Na een tijdje rondgekeken te hebben zijn we er  maar mee gestopt en richting douane gegaan. De rij was gelukkig niet al te lang en ook hier ging alles heel soepel.  Vanaf de Gate werden we met bussen naar het vliegtuig gebracht, waar we gewoon via een trap naar binnen konden gaan.

Het vliegtuig zat niet vol, dus we hadden plaats genoeg. We vertrokken mooi op tijd en anderhalf uur later waren we in Zwitserland. Vanuit het vliegtuig konden we mooi de bergen zien.

Ook hier weer via een trap uit het vliegtuig en konden we te voet naar de vertrekhallen gaan. De 2 uur die we nog hadden voordat we aan boord konden van onze vlucht naar Washington DC hebben we goed omgekregen met wat kijken in de taxfree shops en een bezoekje aan de rokerslounge. Rond 11 uur begaven we ons naar de gate waar al een lange rij stond. Grondstewards liepen rond en controleerden van iedereen de tickets en paspoorten. Toen hij onze papieren had gekregen moesten we hem volgen en werden langs de rij wachtende heen geloodst naar een balie waar we onze veiligheid check kregen. De standaard vragen van wie de bagage was, wie had ingepakt, of we spullen van anderen bij ons hadden enz. Daarna konden we bij groep 2 aansluiten om naar het vliegtuig te gaan. Wij waren dus meteen aan de beurt na de 1 klas passagiers. Omdat ik bij het boeken had gezien dat het vliegtuig bijna helemaal vol zat, hadden we de optie “premier access” bij het inchecken gekozen. Het was de € 16 per persoon wel waard om niet zo lang in de rij te hoeven staan en eerder in het vliegtuig te zijn zodat we tenminste plaats hadden voor onze handbagage in de overhead bins. Ook hier werden we vanaf de gate met bussen naar het vliegtuig gebracht en moesten we via de trap het vliegtuig in. Het was wel relaxt instappen en de bagage wegruimen voordat de meute kwam. Het economy gedeelte zat bomvol en bij het boeken waren er alleen in het middengedeelte 2 stoelen naast elkaar vrij.  Wij zaten dus in het midden en op de stoel naast mij kwam een man te zitten die toch zeker maat XXXXL droeg.  Daardoor werd mijn plaats ook een stuk smaller. Hadden wij weer. Om 11:45 uur stegen we op en hadden verder een rustige vlucht, waarin we toch nog redelijk wat slaap hebben kunnen inhalen. Rond 15 uur plaatselijke tijd hadden we weer Amerikaanse bodem onder de voeten.

Hadden we hier ook maar “premier access” gehad. We hebben ruim een uur in de rij gestaan voor de douane. Toen we daar eindelijk doorheen waren stonden onze koffers al naast de band en konden we in de volgende rij aansluiten waar we het formulier moesten inleveren dat je in het vliegtuig moet invullen  of je wat aan te geven had. Anderhalf uur nadat we geland waren stonden we eindelijk buiten. Na de 1e sigaret op Amerikaanse bodem hebben we de shuttlebus naar het autoverhuurbedrijf genomen. Bij Dollar was het gelukkig niet druk en nadat we alles wat ze ons nog wilden aansmeren geweigerd hadden konden we een auto uit gaan kiezen. We hadden de keus uit een rode of een witte Nissan Rogue. Het is de rode geworden.

Alles werd ingeladen, de Tomtom werd ingesteld en toen gingen we op weg naar onze 1e geocache in Amerika. Die vonden we niet al te ver van het vliegveld, vlakbij een winkelcentrum waar we meteen wat zijn gaan eten.

Dat werd in pizza bij Papa Johns Pizza en daarna hebben we meteen even water en Mountain
Dew gekocht bij een supermarkt. In de Tomtom werd daarna het adres van het motel gezet en vermijd tolwegen werd aangevinkt. Na een half uurtje rijden kwamen we om 21 uur bij het motel aan. Ondanks de vermoeidheid toch nog even alles omgepakt in de koffers en om 23 uur kiepten we in ons bed.

Enkele feiten

Gereden: 26 Miles (42 km)