9 Sep Kent - St.George

Waar geweest en Wat gedaan?

Naar Las Vegas gevlogen.

WA 98188, USA

+1 20644330182

Vlucht

Seattle (SEA) – Las Vegas (LAS)

Plaats van vertrek:   Seattle (SEA)
Bestemming:           Las Vegas (LAS)
Vertrekdatum:         za 09 sep 2017

Las Vegas, NV 89119

+1 8664342226

Verslag

En alweer ging vandaag de wekker vroeg af, om 4:30 uur al.

We maakten ons klaar voor de dag en pakten de laatste spullen in.

Gauw uitchecken, inladen en toen gingen we op weg naar Alamo om de auto in te leveren.

Om 6:00 uur leverden we de auto in. Dat ging weer heel rap, waarna we de shuttlebus naar het vliegveld namen.

Gisteren hadden we al online ingecheckt.

Bij het inchecken van de bagage was alweer 1 tas iets te zwaar, dus moesten we alweer wat ompakken. Na wat heen en weer schuiven van bagage zaten beide bagagestukken net onder het maximum gewicht en konden we ze eindelijk zonder extra kosten inleveren.

Gauw rookten we nog een sigaretje en toen was het tijd om naar de gate te gaan.

We hadden nog niks gegeten, dus terwijl ik bij de handbagage bleef, ging David iets te eten halen.

Hij kwam met 2 broodjes terug, maar er was weinig keus waar hij ze gekocht had en ik vond het broodje helemaal niet lekker.

Hij heeft ze beide opgegeten en ik ging met een rommelende maag het vliegtuig in.

Het vliegtuig zat hartstikke vol en we zaten niet naast elkaar.

We zaten allebei tussen 2 vreemden ingepropt aan weerszijden van het gangpad.

Gelukkig was het maar een vrij korte vlucht.

Om 8:25 uur vertrokken we van Seattle en om 11 uur kwamen we in Las Vegas aan.

Nadat we onze bagage weer terug hadden gingen we naar buiten. Toen we vanmorgen uit Seattle vertrokken was het rond de 16°C. In Las Vegas was het ietsjes warmer. 33°C!!! Dat was even puffen toen we buiten kwamen.

We namen de shuttlebus naar het Car Rental Center en gingen naar de balie van Dollar.

Alle medewerkers waren bezet dus moesten wij naar een automaat waar we met een medewerker contact hadden via een soort FaceTime of Skype. Gelukkig was er een aardige vrouw die ons een handje hielp. Het is de toekomst, maar we vinden het toch prettiger om een echte persoon voor ons te hebben i.p.v. die communicatie via een TV-scherm.

Toen alles geregeld was konden we een auto gaan uitzoeken. Hier hadden ze genoeg Midsize SUV’s staan, dus geen gratis upgrade deze keer.

We kozen een rode Nissan Rogue uit en laadden onze bagage daar in.

De Tomtom werd geïnstalleerd en daar gingen we op weg voor ons rondje door the Southwest.

Onze eerste stop was bij Americas Best Value Inn om onze reservering te cancelen.

Ik had die geboekt voor het einde van onze vakantie, maar later een beter hotel gevonden en geboekt. Alleen was het onmogelijk om deze via internet te cancelen. Dus gingen we dat maar even persoonlijk doen. Blij toe dat we gingen cancelen, want dit zag er echt niet geweldig uit.

De tweede stop was de Walmart. We sloegen weer Mountain Dew en water in en kochten stukken gebakken kip die we in de auto opgegeten hebben. Lekker.

In de Walmart hadden we een tip gekregen voor een winkel, BIG 5 Sporting Goods, waar wandelschoenen verkocht worden. Gelukkig was een BIG 5 winkel vlakbij de Walmart.

Dus dat werd onze derde stop. Schoenen aan, schoenen uit, volgende paar passen, weer niet goed, maar uiteindelijk had ik een paar gevonden dat redelijk lekker zat en kwamen we met een paar wandelschoenen voor mij naar buiten. Hèhè, eindelijk geslaagd.

Dit had allemaal weer de nodige tijd gekost dus werd Valley of Fire geskipped en zijn we meteen doorgereden naar het Super 8 motel in St. George.

Nou, zo super is het motel niet. We hadden hier de was willen doen, maar de wasmachine en droger zagen zo smerig uit dat we daar onze kleren niet in wilden wassen. Zouden ze echt niet schoner door worden. Dit is echt het slechtste motel tijdens deze reis geweest.

We gingen eten bij de Red Lobster. Eindelijk kreeft! Na het voorgerecht, lobsterbisque, hadden we een pasta besteld en een lobstertail.

De lobstertail kregen we na de soep en ze verontschuldigden zich dat het zo lang duurde eer de pasta kwam. Wij hadden daar geen probleem mee, maar toen de pasta, met nog meer verontschuldigingen erbij, kwam zeiden ze dat we een gratis dessert kregen omdat we zo lang op de pasta hadden moeten wachten. Nou, we hebben al eens langer op ons eten moeten wachten dan hier, maar we hadden ook geen probleem met een gratis dessert. We hebben het wel netjes gehouden en hebben samen 1 stuk taart gedeeld. Gewoon omdat we een heel stuk toch niet opkregen. We hebben genoten van het eten en lagen daarna vroeg in bed. Het was weer een lange dag geweest.

Enkele feiten

Gereden: 155 Miles (248 km)

Het Weer in Amerika: Seattle 16°C                            Las Vegas 33°C

Overnachting

SUPER 8 ST. GEORGE UT

260 East St George Blvd

Saint George,  UT  84770

Phone: 1-435-319-0525

Beoordeling

Slechtste motel van deze reis. Oud, onderkomen, vieze laundry