2 Sep Anacortes - Nanaimo

Waar geweest en Wat gedaan?

Met de ferry naar Vancouver Island, Canada gevaren.

Butchart Gardens.

Verslag

Om 4:30 uur liep vanmorgen de wekker al af en 2 uurtjes later stonden we bij de haven te wachten op onze veerboot naar Sidney op Vancouver Island.

We moesten 2 uur voor vertrek daar zijn vanwege de douaneformaliteiten.

We waren bij de eersten en stonden ver vooraan in de rij.

Bij de haven was een earthcache die we even gedaan hebben en daarna zijn we een broodje gaan halen in het winkeltje bij de haven. We peuzelden dat op in de auto.

Rond 8 uur begonnen we met inschepen en gingen we door de douane. Dat verliep allemaal heel soepel. We zochten een mooi plekje op de boot uit. Een bank in de kajuit helemaal vooraan zodat we een goed uitzicht hadden tijdens de vaart.

Om 8:25 uur vertrokken we, maar wat was dat?

We keken elkaar aan en schoten in de lach. We gingen niet vooruit, maar achteruit.

Zaten we aan de verkeerde kant van de boot! Dat was aan het model van de boot niet te zien.

We raapten onze spullen bij elkaar en gingen op zoek naar een andere plek. Vooraan zat het nu natuurlijk vol, maar we vonden toch nog een leuk plekje.

De overtocht duurde 3 uur en onderweg maakten we nog een stop in Friday Harbor op de San Juan Islands. Daar kwamen nog mensen aan boord, maar niemand mocht er af.

Rond 11 uur arriveerden we na een rustige vaart in Sidney.

Het uitschepen duurde ook niet al te lang en al gauw zetten we voet op Canadese bodem.

Onze eerste Canadese caches werden gezocht en gevonden, waarna we ons op weg maakten naar The Butchart Gardens. Om 15 uur stonden we daar voor de poort en moesten wel even slikken toen we de entreeprijs hoorden. CAD 32,- per persoon.

We zochten een parkeerplaats en besloten een sigaret te roken voordat we de tuinen in gingen, maar al gauw stond iemand naast ons om te vertellen dat op het hele terrein niet gerookt mocht worden. Zelfs niet op de parkeerplaats. Dan niet.

We verbrachten 2 uur in de tuinen. Het was wel mooi, maar achteraf hadden we toch spijt van deze keuze en hadden we beter naar de watervallen in het Goldstream Provincial Park kunnen gaan.

Zo’n aangelegde tuinen kan je bij ons ook zien met dezelfde geraniums, begonia’s en rozenstruiken.

Helaas hadden we nu geen tijd meer om nog naar de watervallen te gaan en reden we in een ruk door naar Nanaimo. Om 19 uur kwamen we bij onze B&B aan.

We kletsen even met ons gastgezin en gingen naar het oude centrum om wat te gaan eten.

De keuze viel op een sushi restaurant, Bistro Taiyo. We bestelden een aantal gerechten van de kaart.

Het smaakte uitstekend en we bestelden nog een 2e ronde.

Wij waren de laatste gasten en tijdens onze 2e ronde begonnen ze ondertussen al alles op te ruimen.

David rekende na het eten af en buiten vroeg ik wat we kwijt waren. 33 CAD en centen.

Ik zei dat kan niet. De 1e ronde was al ongeveer dat bedrag. We keken de rekening na en inderdaad, hadden ze de 2e ronde helemaal niet geteld.  Het restaurant was al dicht, dus dat was een meevaller voor ons. We reden terug naar de B&B waar we rond 21:30 uur weer aankwamen en kort daarna vielen de kleppen dicht en zijn we gaan slapen.

Enkele feiten

Gereden: 98 Miles (157 km)

Het Weer in Canada: 30°C

Overnachting

AirBnB

Sea Coast Studio

Mandy & David

Beoordeling

Hele grote benedenverdieping inclusief keuken, zitkamer en badkamer. Schoon.

Leuke mensen. Rustige buurt.