30 sep

LOS ANGELES, CA 90045

Vlucht

Los Angeles - Amsterdam

Plaats van vertrek:   Los Angeles (Los Angeles Intl.)
Bestemming:           Amsterdam (Schiphol)
Vluchtstatus:           Bevestigd
Totale reistijd:         10h15m

VERSLAG

Om 7:00 uur ging de wekker.
We douchten de laatste keer met het Amerikaanse chloorwater en pakten de laatste spullen in.
De tassen werden in de auto geladen, we checkten uit en namen het laatste ontbijt bij Denny’s.
We rookten buiten nog een sigaret en reden naar Dollar om de auto in te leveren.
We melden dat we een lekke band hadden gehad en ik moest het kantoor ingaan dan zou alles geregeld worden.
Ik was gauw aan de beurt en ze deden helemaal niet moeilijk.
Ik moest wat gegevens invullen op een formulier en dan zou het geld binnen 5 tot 7 werkdagen teruggestort worden op onze creditcard. Fluitje van een cent.
Buiten stond de shuttlebus al klaar en konden we meteen mee naar het vliegveld.
Bij KLM stond al een behoorlijke rij mensen te wachten om in te checken, maar omdat wij gisteren al online hadden ingecheckt mochten we langs de rij naar het volgende loket lopen waar onze bagage werd gewogen en de boardingpassen werden uitgeprint.
Een van de tassen woog 2 pond te zwaar, maar daar werd helemaal niks van gezegd. Er kwam alleen een label aan te hangen waar “heavy” op stond.
Daarna moesten we de bagage afgeven bij de X-ray machine.
De tassen kwamen erdoor en werden verder niet meer gecontroleerd.
Ook zo gepiept.
We gingen naar buiten en rookten daar in het zonnetje onze laatste sigaretten voor de vlucht.

We gingen door de douane en winkelden nog even.
Rond 12:30 uur gingen we door de security waar we beiden zonder extra controle in een mum van tijd doorkwamen. Dat gebeurt ons niet vaak.
Precies op tijd begon het boarden en omdat wij achterin het vliegtuig zaten waren we gauw aan de beurt.
We hadden geluk. Het vliegtuig zat niet helemaal vol en de stoel naast ons bleef leeg. Ik ben opgeschoven naar het raam en zo konden we de middelste stoel gebruiken om onze spullen op te leggen.

Het bleek toch een KLM toestel te zijn waar we mee vlogen met Nederlands personeel, maar de vlucht ging in samenwerking met Delta.

Het was een rustige vlucht met goede service en een half uur eerder dan gepland landden we, om 8:45 uur, op de polderbaan van Schiphol.
Bij de bagagehal aangekomen rolde onze bagage al van de band.
Bij de douane konden we zo doorlopen en binnen een uur na het landen stonden we al buiten.
We rookten onze eerst sigaret in de zon op Nederlandse bodem, toen de shuttlebus van Vandervalk aan kwam rijden.
We konden onze sigaret rustig oproken, de bagage inladen en instappen en rond 10 uur waren we bij Vandervalk.
Zo’n soepele, snelle terugreis hebben we al in geen jaren meer gehad.
David haalde de auto terwijl ik bij de bagage wachtte.
De bagage werd ingeladen en ik haalde de uitrijkaart waarna we op weg naar huis gingen.
Bij een plasstop onderweg werden we ons er weer van bewust dat we terug in Nederland waren. Hier moet je betalen om naar het toilet te mogen gaan.
Een wereld van verschil.
Om 12:30 uur draaiden we onze oprit weer op.
Onze reis zit er helaas weer op.