28 & 29 Sep

Las Vegas - Nederland

We vliegen weer met Continental Airlines van Las Vegas via New York naar Brussel.

Las Vegas (LAS) – New York, Newark Intl ny (EWR)

Vluchtnummer: CO 569
Vertrek LAS: 7:00 uur van terminal 1
Aankomst EWR: 14:52 uur aan terminal C
Vliegtijd: 04:52 uur
Vliegtuig: Boeing 737-800


New York, Newark Intl ny (EWR) - Brussel (BRU)

Wachttijd EWR: 03:53 uur
Vluchtnummer: CO 60
Vertrek EWR: 18:45 uur van terminal C
Aankomst BRU: za 29 sep 08:00 uur
Vliegtijd: 07:15 uur
Vliegtuig: Boeing 777
Totale reisduur: 16:00 uur
Totaal mijlen: 5893 


Brussel - Nederland

 
Na 2 uurtjes slaap ging om 2:20 uur de telefoon met onze wake-up call.
Goed dat David er wakker van werd, want ik sliep door de telefoon en de wekker heen.
De laatste spullen werden ingepakt en om 4 uur ’s morgens gingen we op weg naar Hertz om de auto in te leveren.
Gelukkig was het op de borden goed aangegeven waar de huurauto’s moesten worden ingeleverd, want het was allemaal veranderd in Las Vegas.
Tegenwoordig zitten alle verhuurbedrijven bij elkaar op 1 locatie. Wel mooi.
De afhandeling van het inleveren was zo gebeurd en de auto was snel uitgeladen.
We namen de shuttlebus naar het vliegveld waar we om 4:40 uur al aankwamen.
De drukte bij het inchecken viel reuze mee.
Via een computer kon je zelf al inchecken en werden meteen de boardingpassen geprint.
Toen nog de bagage inleveren.
Waar we al bang voor waren, was inderdaad zo.
De grote tas was een stuk te zwaar. Bijna 5 kg.
We konden er wat uithalen of bijbetalen.
Iets eruit halen was geen optie omdat de andere koffers al precies aan het gewicht waren en de andere tas te klein en vol om nog wat bij te stouwen.
Als extra handbagage was ook geen optie.
Bijbetalen dus.
Dat viel nog mee. Tot 9 kg extra gewicht betaal je bij Continental $25 extra.
Opsturen via de post is duurder.
Toen dat afgehandeld was zijn we eerst buiten nog een sigaret gaan roken.
In Nevada mag je tegenwoordig niet meer roken in sommige publieke ruimtes, dus ook niet meer op het vliegveld. Gelukkig wel nog in de casino’s, maar ook niet meer in de restaurants daar.
Toen het nicotinegehalte weer op peil was hebben we het treintje genomen naar de Gate.
Bij de security was het een drukte van belang.
De rij waarin wij stonden schoot gelukkig goed op.
Eindelijk waren wij aan de beurt. Werden we naar een andere rij gestuurd.
Ja hoor! We werden er weer uitgepikt voor een extra security check.
En deze keer niet alleen David, maar ik had ook zo’n mooie stempel op mijn boardingpass gekregen.
Weer opnieuw in de rij die ditmaal langzamer korter werd dan de vorige.
We waren al bang dat we dadelijk ondanks het vroege opstaan nog het vliegtuig zouden missen.
Tijdens de security check moesten we in een cabine gaan staan waar je pufjes lucht tegen je lichaam kreeg. Dit is geloof ik dat nieuwe X-ray apparaat waarin ze het zelfs kunnen zien als je een scheet laat.
Alle bagage moest weer op de band, de elektronische apparatuur moest allemaal uit de tassen en de schoenen moesten ook weer uit.
Nadat dat allemaal door de X-ray was gegaan werd het handmatig ook nog nagekeken en werd de apparatuur met een papiertje afgeveegd, waarna dat papiertje in een apparaat werd gestopt waar het gecontroleerd werd op sporen van explosieven.
Het enige wat bij ons explosief werd was de vraag of we op tijd bij het vliegtuig zouden zijn.
We werden beiden niet als gevaarlijk betracht en kregen de gaatjes in de boardingpass geknipt als teken dat we de security check met goed gevolg doorstaan hadden.
Gelukkig waren we nog op tijd bij de Gate.
Het boarden verliep voorspoedig en op tijd kozen we het luchtruim.
Veel hebben we niet meegekregen van de vlucht, want de kleppen vielen al gauw dicht.
Volgens schema landden we om 14:50 uur, plaatselijke tijd op Newark.
 
 
Onze volgende vlucht vertrok pas om 18:45 uur.
Ruim tijd dus.
Deze keer konden we niet even tussen de vluchten door naar buiten lopen om een sigaret te roken. Naar buiten was geen probleem, maar dan moesten we weer door security om weer naar binnen te mogen.
Wat een gedoe.
Desondanks zijn we toch naar buiten gegaan om te roken.
Het was behoorlijk warm in New York.
Toen weer door de security heen.
Hier gelukkig geen extra controle gehad.
Het ging hier wel een stuk hectischer dan in Las Vegas.
Je kreeg nauwelijks de kans om je schoenen weer aan te doen en je spullen in te pakken.
Terug in de vertrekhal hebben we een broodje gegeten, want het ontbijt tijdens de eerste vlucht was niet echt geweldig.
 
 
 
We konden allemaal weer op tijd aan boord gaan en taxieden richting landingsbaan.
Tijdens het taxiën waren we al in slaap gevallen.
Na een uurtje werden we wakker en stonden nog steeds aan de grond.
Blijkbaar was er ergens op het vliegveld een brand waardoor we niet weg konden.
Meer als een uur later dan gepland vertrokken we pas uit New York.
Verder was het een rustige vlucht en liepen we de achterstand nog iets in.
We landden een half uur te laat in Brussel.
Daarna duurde het nog 1 uur eer we onze bagage terug hadden.
Peter stond ons op te wachten in het regenachtige Brussel en bracht ons in een uurtje tijd weer thuis.
Alweer een Amerika-reis voorbij.
 
Het weer vandaag
   20C (Las Vegas)
   18C (Brussel)
Geplande afstand USA
5 km
3 miles
Vandaag gereden
11 km
 7 miles
Totaal gereden
 5718 km
 3574 miles
 

     

Maak jouw eigen website met JouwWeb