12 Sep Escalante - Hanksville

Waar geweest en Wat gedaan?

Capitol Reef NP

Verslag

We hadden pech dat het dinsdag is vandaag. Op dinsdag is de Circle D Eatery namelijk gesloten. Geen ontbijt dus. Maar we hadden nog een lekker stuk cheesecake en de doggybag met het vlees dat we gisteren niet op kregen, dus werd dat ons ontbijt voor vandaag.

Omdat we ijs voor de koelbox en water nodig hadden zijn we naar de supermarkt in het dorp gereden. Angelique (onze serveerster) werkt daar ook en net toen we naar de kassa gingen kwam ze binnen. We vonden het zo leuk dat we van haar die cheesecake hadden gekregen dat we haar een sleutelhanger met delftsblauwe klompjes gaven. Oh wat was ze daar blij mee. We kregen allebei een omhelzing van haar en daarna vertelde ze ons hoe we bij een plaats konden komen waar dinosaurusafdrukken en overblijfselen van een indianennederzetting  te vinden waren. We moesten haar maar bevrienden op Facebook en als we nog een keer naar Escalante kwamen konden we een afspraak met haar maken. Dan zou ze vrij nemen en met ons op pad gaan. Leuk toch dat je door een paar klompjes zo’n aanbod krijgt.

We lieten Escalante voor de zoveelste keer achter ons liggen en reden richting Teasdale via de US12. Dit is toch zo’n schitterende weg. We hebben hem al vaak gereden, maar iedere keer zie je weer wat nieuws en de uitzichten blijven boeien.

Bij een van de uitzichtpunten moesten we stoppen omdat er wegwerkzaamheden waren.

We stonden vooraan bij de jonge knul met z’n stopbord en het kon wel even duren zei hij.

We parkeerden de wagen bij het uitzichtpunt en stapten uit om een sigaret te roken. We raakten in gesprek met de knul en hij vertelde ons onder andere ook over het werk.

Boh, wat maken die lange dagen. 12 Uur lang staan in de brandende zon om auto’s te stoppen en weer door te laten gaan.  En alleen ‘s middags een half uurtje pauze. Hij vertelde dat hij ’s morgens niet deed ontbijten zodat hij tenminste geen grote boodschap hoefde te doen als hij daar stond.

Wil er nog iemand klagen over hoe zwaar het werk in Nederland is?

Ondertussen hadden we al een keer onze beurt om door te rijden voorbij laten gaan omdat we zo leuk in gesprek waren, maar bij de 2e keer werd het toch tijd om verder te rijden.

Er stond alweer een rij auto’s te wachten, maar de knul liet ons fijn als eersten doorrijden.

We kwamen bij het punt waar we zouden moeten parkeren om naar de plaats te gaan waarover  Angelique ons verteld had, maar door de werkzaamheden konden we daar niet parkeren. Jammer. Komt dat op ons lijstje erbij voor een volgende keer.

We stopten op de Hogback voor een cache en verder ging het weer.

Opeens begon het te regenen. De eerste regen deze vakantie.

Gelukkig klaarde het wel weer op en de zon scheen toen we in Teasdale aankwamen.

Daar wilden we een wandeling maken in een canyon waar een aantal caches lagen. Er stonden foto’s van een schitterende omgeving bij de caches.

We reden langs een paar vervallen houten gebouwtjes naar het begin van de canyon.

David was moe gereden dus heeft hij even een dutje gedaan voordat we zouden gaan wandelen.

In de 10 minuten dat hij zijn ogen dicht had kwam er echter weer een zwarte lucht aanzetten die niet veel goeds beloofde. Geen weer om een wandeling in een canyon te gaan maken.

Goh wat jammer. Weer een reden om hier nog eens terug te komen.

We reden door Torrey en via de US24 door Capitol Reef N.P. naar Hanksville.

We vonden nog wat leuke caches en gelukkig bleef het verder droog onderweg.

In Hanksville aangekomen gingen we inchecken bij het Wispering Sands Motel en hier werden we na 4 jaar ook herkend door de bazin. We zijn beroemd in Utah. Hahaha.

We zijn weer lekker gaan eten bij Duke's Slick Rock Restaurant. Toen we buiten kwamen was het behoorlijk afgekoeld. Buiten stond een schitterende schommelbank voor het restaurant waarop we even een sigaret gerookt hebben. De zandsteen muur van het restaurant straalde als een kacheltje heerlijke warmte af van de zon die er de hele dag op gestaan had, waardoor je de kou niet zo voelde.

Daarna terug naar het motel waar de internetverbinding gelukkig veel beter was dan de vorige keer.

Enkele feiten

Gereden: 123 Miles (197 km)