1 Sep Seattle - Anacortes

Waar geweest en Wat gedaan?

Geocaching HQ bezocht.

Een aantal geocaches van de HQ Geotour gevonden.

Nog even naar een eventje van Australische geocachers vlakbij  het Geocaching HQ geweest.

Verslag

We hebben de klok rond geslapen en om 7 uur stonden we op.

Eerst werd alles omgepakt zodat we het eerste deel van de vakantie maar 1 tas nodig zouden hebben.

Op het dakterras hebben we gauw een sigaretje gerookt en zijn toen naar beneden gegaan waar we kennis maakten met onze gastheer Tushar.

We hebben even gekletst en Tushar heeft ons geholpen om de bagage naar beneden en naar de auto te sjouwen. We reden naar Fremont waar we om 11:00 uur bij het Geocaching Headquarter moesten zijn. We hadden nog genoeg tijd om eerst ergens te gaan ontbijten. We vonden een parkeerplaats voor ons grote monster en gingen op zoek naar wat eetbaars.

Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. We kwamen niet veel restaurantjes tegen en wat we zagen was dicht. Eindelijk zagen we licht branden bij het Silence Heart Nest Restaurant dus gingen we vlug naar binnen.

We kregen de kaart en keken of we iets lekkers zagen. Toen we eindelijk bacon op de kaart zagen staan stond daar “vegan” voor. Bleek dat we in een vegetarisch restaurant zaten.

Vegetarisch en de Volletjes dat past eigenlijk niet bij elkaar, maar ja, veel keus hadden we niet.

Ons eerste ontbijt in Amerika werd dus vegetarisch en het smaakte helemaal niet verkeerd.

Na het eten zijn we naar het Geocaching HQ gewandeld.

We werden verwelkomd, kregen beiden een geocoin van het HQ en uitleg wat er allemaal te zien en doen was. Als eerste moest natuurlijk de geocache gelogd worden met de foto’s die we daar in de fotocabine gemaakt hebben. We vonden ook nog de foto’s van Ron en Lilian van vorig jaar. Leuk is dat.  De travelbug die vorig jaar in het ruimtestation geweest is hebben we ook gezien.

Op een gegeven moment kwam de medewerker van het HQ naar mij toe en gaf hij mij een Magic Travelbug. Gisteren had ik nog een mail ontvangen met de mededeling dat ik helaas geen Magic TB gewonnen had. Nu hebben we hem toch.

We kochten nog een T-shirt en een geocoin voordat we weer naar buiten gingen.

We zochten nog een aantal caches van de HQ Geotour en woonden nog een eventje van een Australische geocacher bij.

Het was leuk om weer wat geocachers te ontmoeten.

Het werd langzaam tijd om te vertrekken en om 15 uur gingen we op weg richting Anacortes.

We kwamen nog langs de Fremont Troll waar we ook nog even een cache gevonden hebben.

Even later reden we op de highway noordwaarts. Nou ja “reden”, sukkelen is een beter woord.

We kwamen in een file terecht. En wat voor een file.  We hebben 2 uur nodig gehad om 50 Km verder te komen. Daarna ging het gelukkig wat sneller.

Om 18 uur kwamen we bij het San Juan motel in Anacortes aan. Dat zag niet al te veelbelovend uit. De buitenkant was nogal onderkomen. We liepen naar de receptie en werden heel vriendelijk ontvangen door het koppel achter de balie. We kletsten wat met ze en opeens zei de vrouw dat ze ons een gratis upgrade wilde geven naar haar B&B. Dat gaf ze alleen maar aan mensen die ze leuk vond zei ze.
Daar zeiden wij geen nee tegen, want we hadden geen hoge verwachtingen van de motelkamer.

De B&B lag een paar blokken verder dan het motel. Zij reed ons voor en liet onze kamer zien.

Het was een mooi huis, goed onderhouden en brandschoon. De kamer was niet al te groot, maar ruim genoeg voor ons en had een eigen badkamer. Ja, Ana’s Bed & Breakfast is ons goed bevallen.

We wandelden naar Main Street en kwamen bij de Rockfish Brewery terecht voor het avondeten.

Het was gezellig druk in het centrum vanwege wijnfeesten en in het restaurant was life muziek.

Het eten was lekker en rond 22 uur gingen we terug naar onze kamer waar we om 23 uur al het bed indoken.

Enkele feiten

Gereden: 85 Miles (137 km)

Het Weer in Amerika: 26°C

Overnachting

Ana's Bed and Breakfast

809 5th Street

Anacortes

WA 98221 USA

Phone +1 360 982 2751

Beoordeling

Mooie, schone kamer met privé badkamer.

Op loopafstand van centrum.